neděle 10. dubna 2011

seznamy

Přivedla mě k tomu kamarádka Denisa, četla o seznamech knihu. A kamarád Jáchym mi nedlouho předtím věnoval malý, černý, linkovaný zápisník (skoro jako Moleskine), abych měla kam psát básně. Ale protože jsem pobrala rozum a přestala psát básně, rozhodla jsem se jej využít smysluplněji. V rámci úklidu ve  všem svém jsem se rozhodla uklidit si i v hlavě. Každá stránka je nadepsána jinak. 

Jména pro budoucí dceru (dcery). 
Jména pro budoucího syna (syny). 
Knihy, které mám ráda. 
Knihy, které chci číst. 
Knihy, které chci. 
Oblíbené básně v plném znění. 
Oblíbení prozaici. 
Oblíbení básníci. 
Filmy, které jsem viděla. 
Filmy, které chci vidět. 
Co chci zažít. 
Co nesnáším. 
Oblíbené inscenace.
Milí režiséři a divadla.
...

Je to vskutku báječné - takový pořádek, všechno úhledně srovnané v linkách. A moje touha vlastnit je ukojena drobnými písmenky. Nevadí, že ty knihy, divadla, zážitky, věci nemám. Mám je totiž napsané.
Co vy (chachá - kdo vy?), taky máte seznamy? A dlouhé? A na papíře? V kompjůtru? V hlavě?

Žádné komentáře:

Okomentovat